2010. augusztus 4.

38. felvonás - Asylum




Ez egy kicsivel rövidebb lett ugyan, de ezután a fejezet után vissza térünk a könnyedebb hangvételhez, és magunk mögött hagyjuk a depresszív stílust.

De remélem azért ez is tetszett... O.O

JA... és majdnem elfelejtettem... a KÉPEK!!!!
Ezek a képek mind valódi intézetekből származnak. Azért nem vettem olyan nagyon durvára a figurát =) (találtam képet leégett intézetről a szénné égett emberekkel együtt =( =S ) Ezeket az intézeteket már bezáratták. És nem is nagyon léteznek már manapság kimondottan elmegyógyintézetek, de így sokkal drámaibb volt =)
  És khm... 15 komiiiiiii XD
barátságos szögesdrót...
no comment...

ez egy koporsó o.O"


betegek fogkeféi... :S

halotti urnák
bonc terem
kád a hideg vizes kúrához (az eljárást betiltották)
szépségszalon. édes mi? :S 
tiszteletteljes temető... :S  


/K/

Reggel korán keltünk, és az egész időt néma készülődéssel töltöttük. Mindketten idegesek voltunk, nem volt kedvünk beszélgetni.
Mikor aztán elkészültünk Rob megfogta a kezem és kissé kétségbeesetten nézett a szemembe. Tudtam, vagyis inkább sejtettem mennyire nehéz lehet neki minden egyes ilyen látogatás.
A recepción hívtak nekünk egy taxit. Addig Rob megivott egy kávét, de nekem szükségem volt valami ütősebbre, ezért két nagy doboz energiaitallal indítottam.
A taxi megérkezett, mi beszálltunk, majd szerelmem bediktálta a címet.
Én is és Ő is másik ablakon bámultunk ki. Akkor sem szóltunk egyetlen szót sem. Eléggé mosott szar hangulatom volt, a nyugtalan éjszaka miatt, szóval nem is bántam a szótlanságát.
Aztán a taxi behajtott egy földútra, amit csak néhol szegélyezett pár fa, vagy bokor.
Az út döcögős volt, és elég elhanyagolt. Nyilván nem sok itt a ki-be járkálás...
Aztán pár perccel később hirtelen megszaporodtak a fák, és a gyomrom görcsbe rándult, ahogy sűrű árnyékot vetettek mindenre. Vészjóslóan takarva az így is alig pislákoló napot.
Hihetetlen, hogy egy ilyen környéken kéne egy beteg embernek meggyógyulnia... Én inkább még jobban bekattannék...

Aztán egy enyhe emelkedőn hajtottunk fel, majd pár pillanattal később megláttam egy hatalmas boltíves, kovácsoltvas kaput.
Futkározott a hátamon a hideg...
Le parkoltunk, kifizettük a taxist és a lelkére kötöttük, hogy várjon meg. Honoráljuk.
Aztán szorosan Robba kapaszkodva indultam meg vele befelé. A kapu nyitva volt. Egy hosszú murvás út vezetett a bejáratig. Az ajtón belépve jelentkeztünk a portán, megmondtuk melyik beteghez jöttünk. Egy nővér szegődött mellénk, hogy megmutassa merre találjuk Sophiát.
Ahogy egyre beljebb értünk, az áporodott szag is annál erősebb lett. Az ablakok picik voltak, rácsosak és többnyire zártak. Semmi levegő nem volt, kezdtem rosszul lenni.
Menet közben egy csomó másik beteget is látni lehetett. Mindenfelé csoszogó, üres tekintetű emberek voltak. Néhányan furcsán megbámultak. Mereven és ijesztően.
Arcuk valahogy mégis békésnek tűnt, valószínűleg tele voltak nyomva gyógyszerekkel...
Néha egy járókeret, vagy a szék lábának csikorgása hasított bele fájdalmasan az egyébként is hátborzongató csendbe.
A folyosók hol tágasabbak, hol pedig kifejezetten szűkek voltak. Fakó színű falak, néhol kis műanyag székek. Sőt, egy két szíjjakkal teleaggatott ágyba is belebotlottunk.
Rám tört a szorongás, és ha Rob nincs mellettem hanyatt homlok menekültem volna innen.
A plafon a semmibe nyúlóan magas volt. A vakolat már sok helyen potyogott, a padló pedig régies mintázatú, apró csempékből állt.
Kíváncsiságból bekukucskáltam néhány nyitott ajtón. Jó pár szoba üresen állt, viszont természetesen azok voltak többségben ahol betegek voltak. Ők csendbe burkolózva feküdtek, páran kibámultak az ablakon. Néhány ember teljesen... halottnak tűnt... Borzalmas volt.
Közeledtünk Sophia szobájához. Rob finoman egy apró puszit lehelt ajkaimra. Jólesett, ezen a helyen minden ilyesmi maga a megváltás.
Aztán megálltunk egy nyitott ajtónál. A szobában hat ágy volt. Négy üres volt, két három ember viszont volt a szobában.

Egyikük egy beteg volt, aki valamilyen képes könyvet bújt, másikuk egy gondozó volt aki épp egy apró termetű, vékony fekete hajú kislányt etetett, aki élettelenül nyeldeste a valószínűleg kényszer falatokat.
Ő volt Sophia. Bőre fájóan fakó fehér volt, nagy sötét szemeiből kihalt minden csillogás, kezei, lábai és feje is remegett egy kicsit.
Rob a fülemhez hajolt.
-Gyere. És nyugalom. -suttogta, én pedig vettem egy mély lélegzetet, és szerelmem kezét fogva lépkedtem utána.
Közelebb érve megláttam a sebhelyeket amikről már korábban is voltak elképzeléseim. De így élőben látni... Egy pillanatra összeszorult a torkom, mintha valaki a mellkasomra ült volna. Szemem fájt a visszatartott könnyektől. Ez a lány...
Olyan apró és törékeny volt. És azok a hegek... Az arcán is volt pár nyoma a vágásoknak.
De ahogy karjára és szabadon hagyott lábszárára pillantottam... te jó ég! Tisztán látszott, hogy a tompa vajkés amivel artáni akart magának, ronda kirojtosodott, még most is elevennek tűnő sebhelyeket hagyott rajta. Csak egy röpke pillanatra kúszott be a fejembe a kép amint teljes erővel nyiszálja a testét, próbálván ártani az életlen eszközzel.

Túl akartam lenni ezen a dolgon. Mindennél jobban vágytam már a friss levegőre. Az tuti, hogy horror filmet sem mostanában fogok nézni, pedig amúgy imádom.
Rob elengedte a kezem és lassan Sophia mellé lépett. Erre a lány kissé felemelte a fejét, Rob pedig kézfejével megsimogatta száraz arcát.
A reakcióján meglepődtem, mert mikor Rob leguggolt hozzá, Sophia halványan elmosolyodott. Örültem, hogy magánál volt mikor jöttünk, és annak is, hogy nem leszíjazva vagy kényszerzubbonyban kell őt látnom, először.

-Hogy érzed magad? -kérdezte Rob halkan a lánytól, mire számomra újabb meglepetést okozva, megszólalt.
-Egész jól. -aztán rám nézett. Kifürkészhetetlen volt a pillantása. Nagy fekete szemei vadul cikáztak arcomon.
Robert felállt és a kezemet megfogva kissé közelebb húzott a lányhoz.
-Sophia, Ő itt Kristen. A barátnőm. -Sophia a barátnő szónál kissé megrezzent.
-Örülök... -suttogta aztán. De úgy tűnt őszinte, mert mosolya is annak tűnt.
Hangja egyébként halk és kissé rekedtes volt. Gondolom itt bent nem sok lehetősége van beszélni.
-Az én nevem... -hirtelen megállt. Mi az? Nem tudja a saját nevét? Rob arca is elkomorult, az apró lány pedig mintha hirtelen kikapcsolt volna. Arca újra kifejezéstelen, tekintete pedig üres lett.
Ekkor lépett mellénk a nővér.

-Nagyon sajnálom. Úgy tűnik megint elvesztettük egy időre Sophiát. Gyakran előfordul, változó ideig tart, és nem tudjuk nála mi idézi elő. Egyik pillanatban még beszél hozzád, vagy legalábbis reagál arra amit te mondasz, a következőben pedig "eltűnik".  Ő azt hiszi még mindig Önnel beszél, csak ezt a beszélgetést az elméjébe zárkózva fojtatja le. Ő nem érzékeli, hogy ez nem a valóság.
-Ez borzasztó... -suttogtam magam elé, Rob pedig átölelt, nyilván kiült az arcomra mit érzek most.
-De nyugodtan oda mehet hozzá. Talán fogja meg a kezét, ritkán ugyan, de előfordul, hogy reagál rá valamit. -magyarázta a nővér, én pedig bizonytalanul szegeztem Robra pillantásom. Bátorítóan nézett vissza rám, én pedig próbáltam összeszedni magam. Végül is nem fog megenni...

Oda mentem, mellé hajoltam, majd óvatosan megfogtam a kezét. Jéghideg volt és annyira száraz...
Végig simítottam rajta hüvelykujjam, de úgy tűnt nem reagál. Ezért elakartam engedni, de ekkor elkezdte erősen szorítani kezemet. Apró, törékeny ujjai fájdalmasan fúródtak kézfejembe, az én agyamat pedig lassan ellepte a hisztéria. Ha Rob nem ugrik oda segíteni, biztos Isten, hogy sikítófrászt kaptam volna.
Hangosan kapkodtam a levegőt, kezdett kitörni rajtam a pánik. Úgy éreztem, ha nem jutok ki innen most rögtön, akár örökre is maradhatnék, mert be fogok kattanni.
-Menjünk... Rob... -kérleltem. Ő egyetértően bólogatott, de mielőtt elindultunk volna, még nyomott egy csókot Sophia arcára. Aztán kiléptünk az ajtón, én szinte rohantam a kijáratig.
Bevágódtam a taxiba, és csak arra tudtam koncentrálni, hogy végre kint vagyok!
Egész úton kussba voltunk, megint... Lassan kezdtem feldolgozni az imént látottakat. Le nyugodtam.
-Ne haragudj, hogy olyan hülyén viselkedtem. -néztem bocsánatkérően Robra, de ő csak mosolyogva rázta a fejét.

-Csak azt sajnálom, hogy nem tudtunk vele hosszabb ideig kommunikálni. -suttogta lehajtott fejjel.
Tekintetem egy pillanatra a kezemre tévedt, ahol kirajzolódtak Sophia ujjainak nyomai.
Végül is leszámítva, hogy a hely simán elment volna egy horror film színhelyéül, és a furcsa hangokat, szagokat és a sötétséget leszámítva... A lényeg az volt, hogy Sophia kellemes csalódás volt.... ahhoz képest.... Sokkal rosszabbra számítottam.

De most már nyugodtabb vagyok. Része lettem Rob életében egy fontos fejezetnek, és a végsőkig kitartok mellette. Nem tudom hányszor nyomja be magát mikor nem látom, mert biztos csinálja... De még nem egész három nap, és a tökénél fogva ráncigálom be az elvonóra.
Ki fújtam magam, próbáltam ellazulni, és a csodás jövőmre koncentrálni, amit az én félistenemmel akartam tölteni.
Ideje visszatérni a megszokott kerékvágásba. De ma akkor sem lesz szex...


20 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nagyon jó lett!!!
    Komolyan mondom én már csak az olvasása alatt is bepánikoltam nem még hogy ott is legyek!És a képek...
    Hát sajnálom az ilyen embereket!!!
    Nem is értem azokat akik ott dolgoznak!!Hogy a francba bírják? Én bese mennék!
    De hát becsületes hogy képesek rá!!
    Várom a kövit!
    puszi

    VálaszTörlés
  2. Én tuti nem tudnék ott dolgozni.
    És kurva ijesztő helyek ezek a bezárt szanatóriumok, mert azokat miket nem építenek át más épületté vagy nem döntik le, teljes egykori berendezésükkel együtt állnak a mai napig is. Bárki besétálhat, mondjuk én tuti nem tenném. Legalábbis nem egyedül és nem sötétben =D

    VálaszTörlés
  3. Ja, és képzeld, hogy volt olyan hogy egy városnyi beteget eresztettek szélnek mikor bezártak egy ilyen helyet, azok meg szabadon mászkáltak az utcán és néha visszajártak a diliház bejáratához, és ott várták a régi orvosaikat meg gondozóikat... Brrr...

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. ez durva. igazából most nem tudok mit írni mert le vagyok sokkolva.
    várom a következőt
    Dytta

    VálaszTörlés
  6. Jólett...
    De ez borzasztó ami az ilyen betegekkel történt..egy olyan helyen én csak jobban bekattantam volna..és akkor inkább már a drogtúladagolásba halnék meg mint egy elmegyógyintézetben:(

    VálaszTörlés
  7. nagyon jó lett :S
    bár elég nyomasztó
    ez a hely :(
    meg a képek..:S

    tényleg remélem,hogy Rob bemegy az elvonóra :)
    várom a kövit :)
    (L)

    VálaszTörlés
  8. ÁÁÁ. totál kész vagyok, ezek a képek, atyavilág, mik történhettek az ilyen helyeken?? jézusom, lehet hogy aludni sem nagyon fogok, mert csak ezek a fotók lebegnek a szemem előtt.
    a fejezet jó volt, igaz elég depis, én tuti be sem tudnék menni ilyen helyre. remélem, hogy Robnak is megjön az esze, de ugye amire utalsz, hogy ki tudja hányszor nyomja be magát, az ugye azért nem fordul elő sokszor, ugye??????(erről írhatnál, mondjuk,hogy Kris rákérdez, és megnyugtatja, hogy tényleg nem használ már szereket, ez a két alkalom amiről írtál, csak tényleg alkalom volt. mondjuk? Ja jó hogy megírom helyetted mi....Bocsika, de én így szeretném. Egy kicsit feldobná a hangulatot)
    Most azt hiszem jöhetne már valami khmm...-s feji, ja és happy csömörig, ennyi depi után az kéne. Jó sok. Gab.

    VálaszTörlés
  9. Jézusom most meg rémítettél a képekkel!!
    Kicsit sajnálom Rob unokahugát mert azért kellemessebb helyen is lehetni vagy szebb helyen !
    Na de ez sem lett rosz bár kicsit más mint a többi remélem ha még elmennek hozzá nem fog bepánikolni Kristen !
    Na de nem irok többet várom a övit pusz Viky

    VálaszTörlés
  10. nagyon jó lett :S
    elég megrázó :S
    az utolsó képet nem értem :S az milyen felső? :O

    várom a kövit :)

    Dominika

    VálaszTörlés
  11. Baszod most nagyon bevagyok szarva így éjfélkor.xd Nagyon lesokkolt, de ugyanakkor szörnyű is, hogy ilyenek vannak. De most kibaszottul félek.xd
    És tudod mi a szívás? Kristen gondolatába említetted, hogy mostanában nem fog horror filmet nézni.
    Na én ezekután megszívtam. Ugyanis anyukám elutazott és gondolhatod, hogy a barátnőim minden nap itt tanyáznak. És kitaáltuk, hogy tartunk egy horror maratont. A legdurvább felmektől a leglangyosabb thrillerekig. 9 db van összesen ebből már 2-őt letudtunk és holnap nézzük a Hírnököt(tudod amiben Kristen játszik). Hát faszom... most sokat segítettél.xd
    Egyébként meg nagyon jól leírtad ezt az egészet. :)
    Puszi<3

    VálaszTörlés
  12. szia nagyon jó lett. azok a képek az elején...
    nem is tom h mit irjak. vrom a kövit.
    Viki

    VálaszTörlés
  13. Szija!

    Na igen ez durva! A képek meg elég sokkolóak!
    Na én pont ezért nem nézek beteg, pszichopata filmeket, mert épp elég szörnyű és félelmetes dolog van a valóságban, nem kell még a csonkítás ezerféle módját végignéznem.
    Nem hiszem, hogy egy ilyen hely bárkinek is segít meggyógyulni.
    Voltam, egyszer egy szanatóriumba ahova azokat az embereket dugják akikre a családjuknak nincs szüksége. Itt minden korosztály megtalálható. És a beteg agyúaktól a szenvedélybetegekig mindenki. Csak pénzed legyen és viheted. Nem volt a hely ennyire rémisztő, de a kocsiból nem mertem kiszállni. Magamra zártam minden ajtót és hátramásztam, mert ott sötétek voltak az ablakok. Azok az emberek... brrr...

    Szegény Kris, még jó, hogy annyi lélekjelenléte volt, hogy helyből nem sikította el magát. Kitör a frász.
    Rem a kis csaj egyszer kikerül onnan habár szerintem teljes életet nem fog tudni élni. mennek majd még látogatni?
    Rob meg csak vonuljon és tisztuljon.
    Habár én is amondó vagyok, ha egyszer Kris eltűnik Rob visszaesik a kezdeti állapotba. Az pedig nem lenne jó!
    Azt mondják minden agyban dől el. Itt az ideje gondolkodni. :)

    Rem holnap olvashatom a frisset! Várom!

    Pusszantás! <3

    VálaszTörlés
  14. pfff azért ilyen helyen sem szivesen járnék! apám ezek a képek... borzalmas...
    jaaaj am a fejezet nagyon jóóó lett :D mem a megszokott, de imádtam, legalább jobban kötődnek egymáshoz :D
    várom a következőt :D
    gyorsan ám :D
    puszi

    VálaszTörlés
  15. már várom a kövit
    siess vele nagyon jó lett az a rész is
    Marina

    VálaszTörlés
  16. Szia!

    Ne haragudj hogy az előzőhöz nem komiztam, csak nem voltam itthon, nah de most bepótolom:)
    Hát hol is kezdjem?Ez a két rész sokkoló volt, persze megértelek, hogy írtál róla..szerintem is jó ötlet mert sokan nem tudják ezeket a dolgokat..csak arra gondolnak hogy pár órán át minden gondmentes lesz, jól érzik majd magukat stb. de az utána lévő szenvedésre, kínokra már nem gondolnak.. :S
    Arról nem is beszélve hogy a családjuknak, barátaiknak mekkora fájdalmat okoznak azzal hogy ilyen helyzetben kell látniuk.. :S
    Elképesztően nehéz lehet Robnak...így látnia az unokahugát..de legalább ő vele van, ha még nem is olyan gyakran látogatja, de érezteti vele hogy fontos neki, és törődik vele..
    Sokszor ez hiányzik, és ezért nem képesek leszokni, mert mindenki elfordul tőle, és nem látja értelmét leszokni..ezért is örültem annak hogy Kris mondta Robnak hogy ő majd segít neki :)
    Nekem az egyik ismerősöm ilyen helyen dolgozik..hát amiket mesélt nem irigylem, jó mondjuk ő már hozzászokott ehhez, mivel már jó pár éve ott dolgozik, de én akkor sem bírnám...annyira rémisztő..
    Nem értem miért nem csinálják az ilyen helyeket otthonosabbá..ezen a helyen aki normális azis megbolondul..ráadásul néhány hónapja voltam egy kiállításon(ott az ilyen pszihiátriai intézetekről volt szó) és elképesztő hogy az emberek mennyire kihasználják mások hiszékenységét, és állapotát..dehát sajnos ilyen a világ manapság.. :S
    Remélem hogy majd mennek máskor is Sophiához:)
    Szerintem nagyon nagy szüksége van rájuk..biztosan segítene neki..
    Várom a kövit:)
    Pusz:Ancsa

    VálaszTörlés
  17. TetszikxD és azok a képek...benem tenném azért egy ienbe a lábam..

    VálaszTörlés
  18. Szia!
    Nagyon jó lett.
    Várom a következő felvonást
    Siess
    Nina

    VálaszTörlés
  19. Teljesen megértem Kristen reakcióját! Bennem is vigyázban állt volna a szar!
    A képek amiket beraktál szörnyűek! Sokkolt ez a két fejezet!
    Hihetetlen ahogy leírtad!

    VálaszTörlés